Не працює мікрофон на комп'ютері, що робити

Мікрофон для багатьох користувачів став невід'ємною частиною роботи на ПК. Якщо апарат раптово виходить з ладу (нічого не чути) або з'являються інші проблеми, ці питання, як правило, успішно вирішуються. Про можливі проблеми та шляхи їх усунення ми розповімо в нашій статті.

Чому комп'ютер не бачить мікрофон

Основні причини відсутності зв'язку можуть бути наступними:

  • не активована кнопка живлення на пристрої,
  • помилки в підключенні,
  • некоректні налаштування,
  • застаріле або неправильно працює програмне забезпечення,
  • поломка елементів гарнітури (несправність шнура або штекера),
  • збої в операційній системі.

Має значення, яким способом мікрофон під'єднується до ПК:

  • вхід для навушників,
  • загальний роз'єм,
  • використовується два гнізда (в пристроях з двома штекерами),
  • USB,
  • Bluetooth.

Згідно з варіантами підключення, можуть бути наступні несправності:

Помилково обраний аудіо роз'єм ПК. Порт для мікрофонів має рожевий колір, для навушників – зелений. Ноутбуки можуть мати незабарвлені входи, однак на них є відповідні позначення.

НА ЗАМІТКУ. У деяких комп'ютерних моделях передбачений єдиний вхід для навушників і мікрофонів, що виключає помилки.

  1. Штекер пристрою не відповідає діаметру входу аудіо, бовтається в ньому, тому немає контакту.
  2. Забруднення роз'єму або поломка його окремих елементів.
  3. Опція Bluetooth не увімкнено або стався розряду елементів живлення.

Мікрофон не працює через зовнішню звукову карту

Аудиоплата має ряд особливостей. Її необхідно правильно підключати до комп'ютера (куди вставляти). При її роботі може виникнути ряд усуваються проблем:

  • порт USB, що з'єднує модуль з ПК, працює некоректно,
  • немає підтримки опції «Фантомне харчування» (48 вольт), яка необхідна для функціонування багатьох студійних мікрофонів,
  • проблеми з драйвером.

ВАЖЛИВО. При купівлі гарнітури враховуйте її сумісність зі звуковою платою.

Чому комп'ютер не бачить мікрофон від навушників

Подібні гаджети користуються популярністю у гравців і любителів спілкуватися в мережі, так як зручніше замість двох використовувати одне аудіопристрій. За типом підключення і харчування вони відрізняються так само, як мікрофони.

Можливі проблеми:

  • Некоректне приєднання.
  • Зазвичай суміщені моделі мають один провід, стандартний USB. У першому випадку штекер встромляється до роз'єму для навушників (на стаціонарному комп'ютері це гніздо зеленого кольору).
  • Два з'єднувальних кабелю (окремо для мікрофона і динаміка), можуть викликати помилки користувача при виборі відповідних портів.

Способи як зробити щоб мікрофон працював на комп'ютері

Перш ніж приступити до відновлення функціоналу пристрою, перевіримо його працездатність. Для цього можна використовувати інший ПК (або ноутбука).

ДОВІДКА. Перевірити роботу мікрофона можна у стандартній програмі Windows «Звукозапис».

  • Послідовно проходимо етапи перевірки.
  • Проведемо зовнішній огляд пристрою.
  • Деякі моделі мають окремий важіль або клавішу, активують робочий режим. Її наявність можна визначити візуально або подивившись паспорт товару. Увімкніть кнопку.
  • Перевіряємо відсутність видимих пошкоджень кабелю і штекера.

ВАЖЛИВО. Виявити пошкодження проводу або коннектора не завжди просто. Ремонт можна провести з допомогою пайки, що вимагає хороших навичок у цій галузі. При невпевненості у власних можливостях, є кілька способів: звернутися в сервісний центр, поміняти знаходиться на гарантії товар або купити інший пристрій. Вартість послуг ремонтної майстерні не завжди себе виправдовує, тому є сенс скористатися варіантом, якщо ціна мікрофона досить велика.

Діагностуємо і усуваємо можливі проблеми з портом аудіо:

  • Переконайтеся, що підключення зроблено правильно (вірно вибраний роз'єм).
  • У разі слабкого контакту штекера і гнізда скористайтеся перехідником.
  • Якщо виявлено забруднення, акуратно очистіть вхід від сторонніх включень, поломка входу потребує ремонтних робіт.
  • Механічного пошкодження роз'єму, можливо знадобитися його заміна. Способом тимчасово вирішити проблему підключення до входу на задній панелі ПК.
  • Підключення USB можна перевірити, приєднавши до порту інше обладнання (наприклад флеш-носій). Цей спосіб стосується також зовнішньої звукової карти. Використовуйте інший вхід при виявленої проблеми.
  • Дії, якщо у вас бездротове пристрій.
  • Переконайтеся, що акумулятор повністю заряджений, активована опція Bluetooth або до ПК підключений модуль, що забезпечує зв'язок.
  • Для перевірки інструменту проходимо Пуск – Панель управління – Принтери та обладнання – Bluetooth. Зрушуємо повзунок, щоб включити функцію.
  • В тому ж вікні дивимося перелік пристроїв і при відсутності потрібного мікрофона використовуємо «Додавання нового пристрою». Вибираємо гарнітуру і тиснемо клавішу «Додати».

ДОВІДКА. Після Панелі управління може бути перехід в розділ Устаткування та Звук (Windows 7, Vista), або Пуск – Параметри – Пристрої (Windows 10).

Окремий пункт з зовнішнім звуковим картам: подивіться в паспорті мікрофона вимога до наявності фантомного живлення. Як правило, бюджетні аудіокарти не підтримують цю опцію. У разі необхідності доведеться придбати спеціальний блок. Перевіривши, що всі зазначені елементи знаходяться в справному стані, переходимо до програмного регулювання.

Пошкоджені або відсутні драйвера можна виявити за наступною схемою: Панель Управління – Система – Диспетчер пристроїв. В останньому вікні скористайтеся рубрикою Звукові, відео та ігрові пристрої. Переконайтеся, що все зовнішнє обладнання пізнано. Присутність позначення «Невідомий пристрій», або жовтий знак оклику поруч з найменуванням мікрофона вказують на проблему з драйвером.

ДОВІДКА. Цей варіант також працює для зовнішньої аудіо карти.

Є три методи виправити ситуацію:

  • Встановіть програмне забезпечення з доданого до мікрофона диска з драйверами.

При його відсутності заходимо на сайт виробника ПК, в пошуку вписуємо назву комп'ютерної моделі. Скористаємося інформаційною сторінкою і відкриємо розділ з додатковими програмами, де шукаємо потрібну утиліту згідно з версією операційної системи та її розрядності.

ВАЖЛИВО. У списку немає спеціальних програм для мікрофона, так як вони є елементами аудіо драйвера.

  • Перезапустіть систему і переконайтеся, що пристрій працює.

Є інший спосіб вирішити завдання програмним шляхом. Він підійде для новачків, тільки початківців освоювати комп'ютер. У всіх Windows є спеціальна утиліта для вирішення різних проблем, в тому числі зі звуком. Запустимо її в ручному режимі.

Версії Windows 8 і 10. Пройдіть Пуск – Параметри – Оновлення і безпека – Усунення неполадок. У правій області вікна клацніть Відтворення звуку і активуйте опцію «Запустити засіб усунення неполадок». В залежності від результату, програма може запропонувати усунути виявлені неполадки, які усуваються автоматично.

Версія Windows XP оснащена опцією «Майстер установки обладнання». Відкрити її можна, пройшовши розділи Пуск – Принтер та інше обладнання – Установка обладнання. У вікні сформується список доступних пристроїв. Прилади без драйверів або працюють з помилками будуть відзначені знаками питання. Якщо серед них значиться потрібний мікрофон, виділіть його та натисніть «Далі». Почнеться автоматичний пошук ПО для гарнітури. У разі відсутності в списку, використовуйте пункт «Додавання нового пристрою».

Майстер усунення неполадок використовується Windows 7. Проходимо Пуск – Панель Управління – Усунення неполадок. У вікні, для деталізації натисніть «Перегляд всіх категорій» (знаходиться в лівій частині) і виберіть потрібний елемент. Запущена подвійним клацанням миші утиліта проведе діагностику обраного устаткування та у разі виявлених проблем запропонує усунути її автоматичним шляхом. Якщо ж задіяти пункт «Автоматично застосовувати виправлення», то система за замовчуванням усуне виявлені неполадки.

НА ЗАМІТКУ. Автоматизований спосіб вирішення проблеми не завжди може допомогти.

Далі перевіряємо коректність параметрів, пов'язаних з чутливістю гарнітури. В області завдань використовуємо ПКМ на значку динаміка і в контекстному меню вибираємо «Записуючі пристрої». Подсветим рядок з найменуванням моделі і клацнемо кнопку Властивості в новому вікні перейдемо в Рівні. Дивимося положення повзунків, якщо вони знаходяться в низькому положенні, переводимо їх вправо. Зберігаємо виконані зміни. Програмні збої можуть призвести до різних проблем, в тому числі відключення звукового обладнання.

Усунення проблеми:

Перезапускаємо комп'ютер. Використовуємо значок динаміка ПКМ, проходимо «Записуючі пристрої». Якщо мікрофона в переліку немає, клацаємо правою кнопкою миші у вільному просторі вікна і застосовуємо пункти «Показати відключені пристрої», «Показати від'єднані пристрою». Натискаємо ПКМ на значку гарнітури і задіємо рядок «Включити». Якщо ж бачимо напис «Відключити», то тиснемо на неї і потім активуємо включення пристрою. Відбудеться перезавантаження апарату.

Виявити шпигунські програми та інші, що порушують працездатність ОС, допоможе діагностика:

  • сканування антивірусної утилітою та видалення небезпечних об'єктів,
  • запуск повної перевірки з подальшою ліквідацією шкідливих додатків.

ВАЖЛИВО. У разі серйозних порушень в роботі системи може знадобитися її відновлення або переустановка.

У нашій статті ми докладно розглянули причини і способи усунення неполадок з мікрофоном. Сподіваємося, наша стаття допомогла вам вирішити виниклу проблему. Якщо ж несправність залишилася, то зваживши всі «за» і «проти», зверніться в сервісний центр.