6 оригінальних підходів до збирання, яка набридла

Вас теж дратує, коли навколо бардак? Так хочеться, щоб будинок завжди радував чистотою, затишком, впорядкованістю... Але якби можна було легко добитися цього! На прибирання постійно доводиться витрачати довгоочікувані вихідні. І добре, якщо б це дійсно дозволило насолоджуватися чистотою тривалий час! Так ні, вже через пару годин в раковині неодмінно виявиться невимитий чашка, на стілець переміститься пара футболок з шафи, а на дзеркалі чітко проступить відбиток чиїхось пальців...

Хочете вийти з цього порочного кола? Є кілька готових рішень, як це зробити. Вчіться, як прибирати в хаті, щоб добитися результату і «приборкати» безлад.

Наводити порядок одразу ж, як Сандра Фелтон

Підхід до збирання, придуманий американкою Сандрою, простий і витончений.

Довідка! На думку Сандри Фелтон, наводити порядок — це дуже втомлює. Набагато простіше його підтримувати постійно.

Що це означає? Давайте розглянемо кілька прикладів.

  • Випили склянку соку? Вимийте його, протріть і поставте на місце.
  • Взяли з полиці книгу? Почитавши, обов'язково поверніть туди, звідки взяли.
  • Вирішили побалувати себе шоколадною цукеркою? Відмінно, але не забудьте відразу ж викинути обгортку у відро для сміття!

Важливо! Помити склянку і поставити його на місце — це зовсім нескладно, займає менше хвилини. Якщо все прибирати відразу ж, це дозволить підтримувати порядок без якихось надприродних зусиль.

При освоєнні цього методу доведеться пройти одне очевидне перешкода — страшенно втомлює контролювати кожну свою дію постійно. Іноді хочеться просто розслабитися і не думати про гуртках і фантиках.

Прибирайте щодня, але потроху

Є кілька схожих, але більш м'яких підходів. Таких, які не припускають, що 24 години на добу ви повинні тримати в голові ідею про наведення порядку. Потрібно лише час від часу повертатися до цієї ідеї. Робити це можна по-різному.

Як Fly ledy

Так називається американська система прибирання. Вірніше сказати, це ціла філософія, нехай і вельми специфічна. Перекладається ця назва як «перелітає леді». Тобто та, яка за життя все робить легко і граючи.

Важливо! Згідно системі Флайледи, потрібно виділити на прибирання 15-20 хвилин в добу. І завжди суворо дотримуватися одного разу обраного ліміту.

Що можна встигнути за чверть години? Небагато. Може бути, протерти вікна. Або видаляти пил з полиць. Або вимити посуд і довести до блиску раковину.

Але робити це потрібно щодня, поступово переміщаючись по квартирі. І кожен день вибирати якийсь новий її фрагмент. Зате у вихідні раптово виявиться, що генеральне прибирання вашого дому зовсім не потрібно!

Як Лео Бабаута

Лео Бабаута, блогер з США, маючи шістьох дітей, теж рекомендує витрачати на наведення порядку не більше 15-20 хвилин на день.

Довідка! На відміну від Флайледи, Лео Бабаута не наполягає на суворому дотриманні складеного одного разу розкладу. За методикою Лео, прибирати варто тоді, коли ви бачите необхідність цього.

Наприклад, ви побачили пил? Протріть її. Раптом озирнулися, і вам здалося, що зайвих речей навколо занадто багато? Приберіть той шматочок простору, який знаходиться навколо вас.

Важливо! Навчившись у вільну хвилину по трохи впорядкувати простір навколо, ви перестанете помічати прибирання. Вона стане відбуватися як би між справою, анітрохи не стомлюючи і не дратуючи.

Спочатку позбутися від зайвого, потім упорядкувати залишене

Здається, будь-яка людина, який серйозно замислювався, як оптимізувати процес прибирання, рано чи пізно приходив до думки, що потрібно просто позбутися від усього зайвого. Самі подумайте: в якому будинку простіше підтримувати чистоту? У набитому речами під зав'язку? Або в тому, де є тільки найнеобхідніше?

Проблема в тому, як це «найнеобхідніше» відокремити від зайвого. Є різні сценарії як це можна зробити.

Емоційно, як КонМари

Японська система КонМари пропонує прислухатися до власних емоцій.

Довідка! За методом КонМари, залишити слід ті речі, які викликають позитивні емоції. А всі інші потрібно безжально викидати.

На практиці слідування ідеям КонМари виглядає наступним чином. Зберіть всі речі, призначені для виконання певної функції. Наприклад, весь посуд. Візьміть кожну з штучок в руки по черзі. І якщо ви відчуєте емоції (любов, радість, жалість розставання), річ, звичайно, слід залишити. А якщо не відчуєте нічого, або, гірше того, з'являться неприємні емоції — така гуртка вам не потрібна!

А решту необхідно компактно зберігати, чого теж вчить теорія КонМари. Цю систему придумала японка Марі Кондо. Що ж, жителі Країни висхідного сонця взагалі розбираються в питаннях мінімалізму.

Не варто дивуватися, що у них є кілька готових рішень, як позбавитися від зайвого. І це не тільки система КонМари. Познайомтеся з іншими способами.

Раціонально, як Фуміо Сасакі

Творець цього способу Фуміо Сасакі навіть присвятив цій темі книгу — «Нам більше не потрібні речі». Будучи переконаним мінімалістом, автор пропонує оманливо просту річ: не купувати те, що не потрібно.

Важливо! Згідно поглядам Фуміо Сасакі, речі сучасно людини повинні поміщатися в один чохол. Так, щоб у будь-який момент можна було на собі забрати весь свій скарб.

Фуміо навіть називає оптимальне число предметів — 15.

Не цілком ясно, чому саме 15. До того ж, не кожен середньостатистичний сучасний людина погодиться так жити. А ось сама ідея не купувати зайвого хороша.

Рада! Тричі подумайте, перш ніж викладати працею і потом зароблені заощадження за чергову милу дрібничку або страшенно незручні, але красиві туфлі.

Тим більше, що їх ви надягнете максимум півтора рази!

Екстремально, як Елісон Ходжсон

Американка Елісон в 2010 році пройшла через серйозне випробування. Її будинок згорів. Це спонукало жінку переосмислити, які речі в будинку дійсно важливі, а які ні.

Елісон Ходжсон радить уявити, що у вашому будинку почалася пожежа. І чесно відповісти собі на питання, захопили б ви в цій ситуації ту штучку, яку тримаєте в руках? Чи ні?

Важливо! Залишити потрібно лише те, що дійсно вам дорого. Все інше не має значення.

Ці шість підходів до підтримання порядку в домі, можливо, підказали вам якісь власні ідеї. Спробуйте використовувати їх, щоб зробити своє життя простіше.