Чому монітор квадратний, а не круглий

Планети, ширяють у космосі, мають округлу форму, наша Земля — кругла, Сонце, джерело всього нашого світу, теж кругле. Так чому ж око людини, з круглим оптичним полем, змушений обробляти інформацію з прямокутних моніторів? Звичайно, у нас є два ока, але це дає тривимірну ілюзію овалу, а не прямокутного поля зору. І навіть якщо б фотон мав форму, неодмінно був би сферичним, оскільки він описується синусоїдальними хвилями і интерферометрией.

Так чому монітор нашого ноутбука, планшета і телефону не круглий, як того вимагає природа?

Чому не виробляють круглих моніторів

Виявляється в СРСР існували прототипи кулястих моніторів. І кінескопні трубки спочатку були з округлим екраном, які зазнали трансформації для масового побутового споживання.

Насправді є кілька версій, чому дисплеї виробляють саме прямокутної форми.

Припустимо, з технічної точки зору, що сучасні монітори — це родичі кіноекранів, то однією з версій квадратности можна вважати традиції. Всі пам'ятають квадратну кіноплівку, коли кадри лінійно слідують один за одним, ось тут округлість була б дивною.

Відео теж складається з кадрів і для того, щоб зберігати великі обсяги, вони повинні мати тиражований формат, яким прийнято вважати прямокутник.

Довідка! З точки зору маркетингу та популяризації комфорту у всьому, перехід від прямокутних декартових координат до сферичних став практично неможливий. Широкоформатні панелі дають більшу зображення і відмінно вписуються в будь-який інтер'єр.

Та й технологічний процес виробництва квадратних моделей на порядок простіше круглих родичів. Тут і відходів менше, і монтаж прямокутних елементів займає менше часу, ніж сферичних комплектуючих. Всі квадратне легше обміряти, враховувати і зберігати на прямокутних стелажах, в прямокутних приміщеннях.

Можна зробити круглий монітор

Якщо підійти до питання виключно технічно, сферичний монітор — не фантастика, а дуже трудомісткий і економічно не обґрунтований процес.

Для створення телевізійної картинки, застосовують спосіб лінійної розгортки, коли промінь з постійною швидкістю рухається по горизонталі і вертикалі, утворюючи растр прочерчиванием горизонтальних рядків і вертикальних стовпців. В округлій формі, з-за різної довжини рядків, цього досягти не вдасться.

Технічно, ніхто не заважає зробити не лінійну, а полярну розгортку з постійною кутовою швидкістю променя, як це використовується в радарі. Складність виникне лише в подальшому конвертації інформації з кіноплівки.

Цікаво! Спробу впровадити круглу форму монітора комп'ютера у виробництво, вперше зробив провідний інженер Таганрозького заводу променевих агрегатів, Всеволод Саприкін. В кінці 90х років, Саприкін представив керівництву індивідуальну розробку з докладним описом виробничого процесу. Після чого інженер зазнав критики і звинувачень в профанації бюджетних коштів.

Підійде стандартна операційна система для круглого монітора

Якщо припустити, що на столі стоїть цілий комп'ютер і нам належить за ним працювати, перше, що приходить на розум:" Як же синхронізувати існуюче програмне забезпечення з "новинкою прогресу"? Адже все наявне обладнання орієнтоване на використання квадратного або прямокутного форматів, а щоб повноцінно насолодитися роботою кулястого дисплея потрібні носії даного формату. Все це спричинить за собою масу незручностей. Так, щоб знімати в круглому форматі, вам знадобиться великі котушки з плівкою, що проектується зображення буде менше, кадрувати знімки і обрізати стане набагато складніше.

Увага! Сучасний формат абсолютно не адаптований під сферичний екран. Неможливо зберегти всю картинку з квадратного носія, крайні межі будуть обрізані геометричною формою короба, тим самим втрачаючи обсяг інформації.

Пікселі, в сучасних дисплеях, розташовані за прямокутною схемою. Якщо постаратися розмістити пікселі в округлому дисплеї при збереженні існуючих технологій виробництва, вони будуть мати прямокутну форму, але з обрізаними короткими рядками і стовпцями по краях. А для розташування пікселів по колу знадобиться розробити нові технології виробництва, програмне та апаратне забезпечення, для яких стане справжнім кошмаром.

Але є і плюси даного винаходу: програмісти, що створюють нову ОС і UI, будуть мати додатковий обсяг роботи. Ось і виходить, що прямокутні монітори — зовсім не примха цивілізації.