Як відкрутити прикипевшую гайку на змішувачі

Думається, що практично кожен з чоловіків стикався хоч раз у своєму житті з гайкою, яка нізащо не хотіла повертатися. Сидить на своєму місці, як навколо неї не крутись. Бігаєш навколо так близько, буквально танці з бубнами влаштовуєш, а вона, знай собі, сміється. Немов коріння пустила. Знайоме? Насправді вельми поширена ситуація. Причиною є звичайна іржа. А іржа, як ми знаємо, утворюється від контакту металу з вологою.

Іржа немов з'єднує на молекулярному рівні гайку з болтом. Часом від прикладених зусиль ламається болт, а гайка не відвертається. Як вийти з такої ситуації?

Підготовка і необхідні інструменти

Перш ніж приступати до боротьби з прикипевшим з'єднанням, потрібно як слід підготуватися. Озброївшись правильними інструментами, ми швидше відкрутимо елемент кріплення і, швидше за все, навіть не пошкодимо. Одним ключем справа явно не обійдеться. Знадобиться цілий набір. Найбільше нам в цій справі стануть у пригоді:

  • головки з комірчиком;
  • гайковерт;
  • торцевий гайковий ключ;
  • набір накидних ключів.

Приступаючи до роботи, не слід забувати й про власну безпеку:

  1. Ніколи не працюйте інструментами з пошкодженнями.
  2. Відкручуючи, дійте проти годинникової стрілки.
  3. Перевіряйте міцність фіксації ключа.
  4. Щоб уникнути травм завжди надягайте рукавички.

Як відкрутити гайку змішувача, якщо вона прикипіла

Найлегше змусити прикипевшую гайку відкрутитися — це збити її за допомогою зубила або молотка. Можна скористатися болгаркою. Але у більшості випадків такий варіант не підходить. Потрібно саме відкрутити, щоб згодом її можна було закрутити назад. Здавалося б, ситуація безнадійна, але це дещо не відповідає істині. Є кілька способів, які допоможуть «піддати» приржавевшую гайку.

Розчиняємо іржу

Багатьом відома така як рідина WD-40. В народі її називають «вэдэшкой». Суть цього засобу в тому, що воно розчиняє іржавий наліт і, як наслідок, знижує тертя. В результаті кріплення поступово починає піддаватися.

Якщо цього кошти під рукою не виявилося, то йому можна знайти заміну. Непогано для цього підходить гас, засіб для чищення карбюратора, бензин, а також гальмівна рідина. Крім цього, для цих цілей підійде оцет, йод або спирт.

Керівництво до дії:

  1. Грунтовно поливаємо гайку рідиною і очікуємо близько тридцяти хвилин. Як тільки пройде час, можна брати ключ і пробувати відвертати. Якщо кріплення не піддається або не піддається, але дуже туго, значить рідина просочила іржу недостатньо. Знову змочуємо, тільки на цей раз шматок ганчірки, і обмотує нею гайку. Так у рідини буде більше шансів роз'їсти іржу.
  2. Після такої примочки елемент кріплення повинен почати рухатися. Щоб рух було більш легким, можна трохи постукати по ній молотком. А вже потім за допомогою ключа можна спробувати зірвати її. Щоб ривок був більш сильним, можна зробити ручку ключа. Підійде будь-обрізок труби.

Нагріваємо гайку

Вплив високих температур призводить до розширення металів, а відповідно, і іржа зруйнується. Після такої екзекуції будь-яке, навіть геть закислі з'єднання, перестане бути таким міцним. Для нагріву можна користуватися будь-яким тепловим джерелом. Можна використовувати будівельний фен, пальник, паяльну лампу або звичайну запальничку.

Керівництво до дії:

Грунтовно прогріваємо саму гайку і гвинт. Після цього намагаємося ключем провернути її. Іноді у кріплення межі пошкоджені, що не дозволяє використовувати ключ. В такому разі на гайку одягаємо торцеву голівку і разом з нею прогріваємо. Потім комірчиком відкручуємо.

Увага! Нагріваючи, будьте гранично обережні — легко можна обпектися.

Руйнуємо гайку

Зруйнувати з'єднання можна звичайним зубилом, її можна перерізати ножівкою або болгаркою, а можна і дрилем.

Керівництво до дії:

  1. Вдаряючи молотком по зубилу, на гранях гайки робимо канавки. Удари повинні бути сильними, щоб зубило входило глибоко. Від цього збільшується внутрішній діаметр. Поступово ми зруйнуємо елемент кріплення. Такий же ефект вийде, якщо дрилем висвердлити дірки на гранях. Коли гайка буде зруйнована, вона без праці зніметься.
  2. Набагато швидше справа буде рухатися, якщо зрізати гайку ножівкою або електричною болгаркою. Головне, зробити розпил вздовж осі.

Як бачите, навіть саму заіржавілу можна відкрутити гайку (якщо цього сильно захотіти). Однак набагато краще не доводити ситуацію до такого результату. Краще спочатку використовувати кріплення, яке не схильне до корозії. Тоді вже точно не доведеться ламати голову над тим як відкрутити «упрямицу» і при цьому не поламати її.