Чому в Європі та Америці не користуються мультиварками

Мабуть, складно уявити сучасну кухню без мультиварки. Вона відносно недавно з'явилася на нашому ринку, але встигла завоювати серця домогосподарок.

ВАЖЛИВО! Згідно самому читання джерела інтернету — Вікіпедії, під мультиварка розуміємо кухонний побутовий електроприлад, який в автоматичному/напівавтоматичному режимі готує їжу.

Алгоритм роботи простий: знаходите цікавий рецепт, закладаєте продукти, виставляєте програму, отримуєте блюдо.

Мультиварка, якою ми її звикли бачити, з'явилася в 90-ті роки минулого століття. Конструктор — канадець китайського походження Роберт Ван. Так він вирішив питання харчування його великої родини здоровою їжею з мінімальною затратою часу.

За його словами, отриманий прилад − результат експериментів з популярної в той час скороваркой Crock-Pot, в яку додано електронна начинка. На роботу було витрачено півтора року і $300 тис.

Чим викликана популярність мультиварки в Росії

Фахівці висловлюють різні думки про причини популярності мультиварок в нашій країні. Мені подобається версія однієї форумчанки. На її думку, коріння популярності варто шукати в російських народних казках. Там зустрічається чарівний предмет − скатертина-самобранка, на якій всі з'являється вже готовим. Напевно, звідти бажання володіти каструлею-все відразу-швидко-варінням. Ви тільки закидаєте інгредієнти, натискаєте пару кнопок і все − ласкаво просимо до столу! Причому вона ще й сповістить вас, коли пора мити руки, вилки-ложки брати.

Не дарма в рекламі сказано, що вона потрібна працюючим жінкам, оскільки вміє приготувати смачну, корисну їжу без ризику підгоряння.

Чому в Європі та Америці мультиварки не користуються популярністю

Стало звичним на російських кухнях пристрій має зовсім іншу історію в європейських країнах і США.

Причини незатребуваності мультиварок

Так повелося, що всі новинки починають свою ходу по світу з Америки та Європи. Різниця з нашою країною, зазвичай, не більше півроку. Якщо наші господині вперше спробували мультиварку на початку 2000-х, то чому німкені або датчанки досі не користуються таким зручним у господарстві приладом?

Причин такого явища кілька.

Консерватизм

Відсутність мультиварки, приміром, у німкені на кухні можна пояснити природного консервативністю. Німці − народ допитливий, пунктуальний, з працею впускають у своє розмірене життя щось нове. Вони звикли економити, вважати кожен євро, щоб потім на відпочинку ні в чому собі не відмовляти. Витрачатися на речі, без яких можна обійтися, вони не стали.

Побоювання

Наступним аргументом можна вважати турботу про довкілля, своє здоров'я. Пристрої застосовують тефлонове покриття. Вчені довели, що при нагріванні понад 200° С з них виділяються шкідливі для людини і природи речовини. Якщо при готуванні на сковорідці ці речовини йдуть (наприклад, в атмосферу), то тут, в замкнутому просторі, відбувається ихсмешивание з їжею. Це сильний аргумент, але продаються пристрої і без тефлонового покриття.

Менше готують вдома

Напевно, це основна причина. Іноземці не готують вдома так багато, як ми. В ресторан на вечерю вони, дійсно, ходять часто. А напівфабрикати, які у них в ходу, можна розігріти без мультиварки.

Відсутність маркетингової розкрутки

Хороший маркетолог при бажанні доведе будь-якій господині, що без цього кухонного агрегату її життя не буде повною. Якщо цього не відбувається, значить, за кордоном поки що не всі господині охоплені торговцями «розумних горщиків».

Використання інших пристроїв

Європейки, як будь-які інші домогосподарки, використовують побутову техніку, яка є у них:

  • рисоварки;
  • електричні каструлі.

Зміна ставлення до мультиваркам в Америці

Однак останнім часом у США ставлення до звичних нам пристроїв стало змінюватися.

«Ніколи готувати не було так просто. Не уявляю життя без цього горщика!», «Вони (власники мультиварок) божевільні, — каже шеф-кухар ресторану. — Відкинули сковорідки, каструлі, їм не потрібні грубки!». Такі коментарі все частіше з'являються на спеціалізованих форумах.

ДОВІДКА! Кількість власників мультиварок Instant Pot у Facebook перевалила за півтора мільйона, є групи (майже 200 тисяч учасників), де обмінюються рецептами, обговорюють, рекомендують.

Це зараз. А ще три-чотири роки тому ними користувалися лише вихідці з країн пострадянського простору. Що ж сталося в Штатах?

Як мультиварка підкорювала Америку

  • 2013 рік. Walmart пропонує кілька брендів. Попиту на них практично немає. За рік продано близько 500 шт. Експерти пояснювали: люди в Америці дотримуються сучасних поглядів, вони не готують вдома. Мультиварки їм не потрібні.
  • Роберт Ван вирішив просувати товар через соцмережі. Він розіслав кілька сотень приладів відомим блогерам, розраховуючи на позитивні рецензії та огляди. Це спрацювало.
  • В середині 2014 в Facebook була створена група, де власниками гаджета обговорювалися дієти, пропонувалися рецепти. З допомогою Марка Цукерберга, який взявся за промоутерство, товар придбав величезну популярність. Група сьогодні налічує близько 2 мільйонів учасників.
  • У 2015 було продано більше 100 тисяч зразків, про новий пристрій заговорили. В наступному році тільки на amazon's куплено 200 тисяч, в 2018 — близько 300 тисяч.

І хоча сьогодні три чверті американських сімей не готові до придбання нового приладу, експерти припускають, що в недалекому майбутньому таких сімей буде значно менше.