Повернення матраца
Законодавча база
Зміст статті
Розглядає положення і суперечки між продавцем і покупцем Закон «Про захист прав споживача».
Ортопедичні матраци не підлягають поверненню і тільки найбільші і лояльні фірми йдуть назустріч споживачеві для того, щоб людина могла зробити повернення.
У чинному законодавстві РФ є «Перелік непродовольчих товарів належної якості, що не підлягають поверненню або обміну». Згідно цього переліку меблі, до яких відносяться і матраци. Це означає якщо матрац повністю відповідає заявленим покупцем вимогам і характеристикам, то продавець має право відмовити замінити або повернути гроші споживачу за товар.
Повернення матраца належної якості і товарного вигляду
Повернути матрац все ж таки є шанси. Якщо протягом 2 тижнів ви не розкрили упаковку матраца і не спали на ньому, то його можна повернути в точку продажу, де ви його купували.
є гарантійний термін, то при належній якості (матрац не вскрывался з упаковки, не був у користуванні), можна його повернути, поки не закінчилася гарантія. В іншому випадку повернення товару дійсний, якщо фірма-виробник не встановила на виріб гарантію або гарантійний термін закінчено, на строк до 2 років.
Умови повернення матраца
Виріб має продаватися на офіційній торговельній точці продажу, а покупець зобов'язаний зберегти чек, який підтверджує, що їм були сплачені грошові кошти.
- продавець зобов'язаний повернути сплачені грошові кошти та відшкодувати завданий збиток від продажу неякісного (бракованого товару, якщо покупець цього зажадає.
- при покупці виробу за кредитним договором відбувається повернення сплачених грошей за матрац (ті гроші, що заплатив людина за договором) і ціна матраца.
- якщо за цей час матрац став дорожче, то покупець має право стягнути з продавця повернути суму за товар і різницю його вартості.
Документація за обмін/повернення матраца
Що потрібно мати з собою? З собою при здійсненні повернення покупець повинен взяти: паспорт (інший документ, що посвідчує особу), талон з гарантією та чек про оплату.
Якщо чек загублений, то покупець має право привести з собою свідка, який бачив факт купівлі товару.
Повернення або обмін матраца по гарантії неналежної якості (заводський брак)
Якщо покупцем виявлено неналежну якість, а продавець заперечує цей факт, то потрібно здійснити перевірку. Проведення експертизи може бути здійснено продавцем. Там можна зрозуміти був присутній шлюб до покупки або виник після придбання і збитків завдав сам споживач. Якщо ситуація не вирішилася ні в чию зі сторін добровільно, то сторони зустрічаються в суді і там вже суддя вирішує на чиєму боці правда.
Якщо у товару закінчився гарантійний строк або його не було, а продавець відмовляється повертати гроші за покупку товару, то експертиза проводиться за рахунок споживача. Якщо Споживач прав і доводить факт шлюбу, то продавець зобов'язаний це зробити. При невиконанні цієї умови сторони зустрічаються в суді за винесенням вироку.
Важливо! Якщо покупець був попереджений про неможливість обміну та повернення чи підписав відповідну угоду, то його повернути не можна.
Порядок (оформлення) повернення в магазині, інтернет-магазині
Пишемо заяву на повернення. Якщо продавець не шукає виходу з ситуації протягом відведених йому 14 днів, то подаємо претензію про недотримання прав покупця законом. Якщо магазин не повертає гроші, а товар неналежної якості, продавець робить експертизу матраца і з результатами її відправляється в судові інстанції.
Магазин сам може зробити експертизу і довести або факт неналежної якості, або довести, що зіпсував його споживач. Якщо вина покупця не доведена, то фірма повертає грошові кошти.Якщо компанія не виконує вимоги і не відповідає на претензію, то слід звернутися в судові інстанції.
На закінчення хочеться порекомендувати підходити з усією уважність до вибору матраца, ретельно вимерти розмір та інші характеристики, щоб уникнути тривалих суперечок, що збереже ваші нерви і гроші, а сон буде спокійним і комфортним на правильно підібраному матраці.